Preparation 3 - Wanneer gaan we weg? (door Marcel)

11 maart 2019 - Wateringen, Nederland

Ik heb heel lang vastgehouden aan de datum van begin juni 2019. Waarom? Geen idee, dat leek me denk ik wel een mooie startperiode. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met het begin van de zomer hier, dus lekkere aangename temperatuur. Aan dat idee heb ik denk ik wel 1,5 jaar vastgehouden. En zoals ik het schrijf begrijpt u het zeker al: de datum is gaan wankelen.

Als lezer kent u Kirsten uiteraard (nog) niet zo goed, dus een kleine uitleg is hier wel op zijn plaats. Kirsten doet, om allerlei redenen, al langere tijd over haar studie. Zij studeert communicatie wetenschappen aan de VU in Amsterdam. Overigens dezelfde VU waar haar vader een aanzienlijk aantal jaren daarvoor ook heeft gestudeerd. Ik studeerde toen Sociale Gerontologie (wie heeft daar ooit van gehoord? - wel eerlijk blijven he!), ik noem het altijd de studie van de ouder wordende mens in al zijn sociale aspecten. Ik mag mij dus al langere tijd Sociaal Gerontoloog noemen. Niet dat je daar ook maar iets aan hebt, maar toch... (mooie academische titel).

Maar de studie dreigt met Kirsten aan de haal te gaan. Hoe ze ook haar best doet (ik ben daar overigens niet altijd rotsvast van overtuigd, maar dat ter zijde), het ziet er naar uit dat ze haar studie dit jaar niet voor juni af kan ronden. De mogelijkheid is veel groter dat ze het voor september wel gaat redden. We denken samen aan de (on)mogelijkheden en na ampel overleg besluiten we de reis met 3 maanden uit te stellen. September wordt het nieuwe juni.

Dus langzaam maar zeker wordt het steeds concreter, we gaan in september 2019 weg en we gaan naar een relatief goedkoop land om te starten. Dat relatief goedkope land wordt China en de exacte vertrekdatum is vastgesteld op woensdag 11 september. Dan vliegen we met een rechtstreekse vlucht direct van Amsterdam naar Chendu.