Lijstje (door Marcel)

17 juni 2019

Ik vertelde al eerder dat zowel Don (in mindere mate), Kirsten als ik de neiging hebben uitstelgedrag te vertonen. Als het morgen ook nog kan, waarom je dan nu al druk maken? Ik probeer me overigens sowieso te houden aan mijn motto “maak je niet druk over zaken waar je geen invloed op uit kan oefenen” (ik kom daar in de loop van het jaar ongetwijfeld nog uitgebreid op terug).

Maar nu begint de vertrekdatum natuurlijk wel steeds dichter bij te komen en kunnen we steeds minder eenvoudig roepen “ach, dat komt nog wel”.

Daarom hebben we nu ook een deadline afgesproken: op 11 juli moet het draaiboek voor China helemaal klaar zijn. Dat is 2 maanden voor vertrek en ook de periode waarin je een visum voor dit mooie land mag aanvragen. Gelukkig hebben we al een hoop uitgezocht en gereserveerd, maar er blijft nog een hoop werk over wat we moeten doen. Maar goed, daar hebben we dus ook nog wel even de tijd voor.

Ik heb voor mezelf een lijstje gemaakt wat nog te doen cq waar nog aan te denken. Dat lijstje is nog steeds niet uitputtend (er zal ongetwijfeld nog het nodige aan toegevoegd worden), maar dan heb ik wel een houvastje.

* Contact met de krant  * alarmsysteem zoeken  * opvouwbaar toetsenbord kopen en uitproberen * mijn financiën uit- en vastleggen  * draaiboek China maken voor visum  * visum Laos, Vietnam, VS en Canada regelen  * prikken halen  * bodycheck verzorgen  * voldoende boeken op mijn e-reader zetten  * vervanger voor een van mijn kleine bedrijfjes regelen  * feedbackgroep organiseren voor ander bedrijfje  * machtiging regelen als huis niet tijdig verkocht wordt  * verhuizing bewindvoerderskantoor  * vervangingsshuis zoeken als huis wel tijdig verkocht wordt  * alternatieve opslag regelen  voor huishoudspullen  * zoveel mogelijk persoonlijk eigendommen weggeven (aan wie?)  * is er voldoende geld gespaard?  * hoe is de verdeling over de verschillende rek nrs? ivm veiligheid  * dit blog voldoende kenbaar maken  * dozen voor de fietsen regelen  * contact fietsenmaker over snel alternatief vervoer mocht een van de fietsen gestolen worden  * survival cursus  * kompas lezen  * chinese les onderhouden  * doorgaan met mondharmonica spelen  * tekenles  * bestelbus verkopen  * euthanasie verklaring herbevestigen  * dierbaren laten weten hoe en wat ik allemaal heb geregeld  * naar Denemarken broer bezoeken  * hier genieten van het weer  *

En over het bovenstaande hoefde ik echt niet lang na te denken. Vraag me af hoe lang de lijstjes zijn van Kirsten en Don?

1. Ashia Couturier:
    17 juni 2019
    Euthanasia verklaring herbevestigen? I hope I misunderstood this task!!!
  2. Angeline:
    29 juni 2019
    Hallo avonturiers
    Leuk om de verslagen van je voorbereidingen te lezen.
    Ik wens je daar veel succes mee! En ik kijk uit naar de verhalen over jullie trip.

Lieve groetjes, Angeline